Mnemotechniki w naszym przedszkolu…

W naszym przedszkolu Siostry wykorzystują: piktogramy, wierszynki, piosenki, rymowanki, mapy mentalne, łańcuch skojarzeń, pantomimy, opowiadania, żarty, ruch i kolor. Piktogramy kształtują u dzieci pamięć, wyobraźnię i kreatywność przez ilustrowanie treści piosenek, wierszy, bajek i opowiadań. Mapy mentalne porządkują treści. Sześciolatki wykonują schematyczne rysunki obrazujące treści do zapamiętania. Za pomocą tej techniki dzieci w bardzo krótkim czasie zapamiętały m.in. planety układu słonecznego, dopisując do odpowiednich obrazków ich nazwy. Wierszyki, piosenki, rymowanki i zagadki połączone z ruchem to kolejna bardzo dobra mnemotechnika kształcąca w uczniach pamięć słuchową bardzo ułatwiającą osiągnięcie gotowości szkolnej do nauki czytania i pisania.

Co sześciolatki myślą i co wiedzą o mnemotechnikach? – mapa myśli…
Kategoria: Bez kategorii
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.